čtvrtek 21. března 2013

RYOR a složení - noční krém s kaviárem a fujtajbl chloracetamid




V prvé řadě Vám přeji krásný první  kalendářní jarní den!!
(Byť to v našich končinách jarně nevypadá)

A nezapomeňte, že dnes v 18.00 končí má první předjarní giveaway

Dnes mám proVás  zase jeden ukecaný kriticko-informativní článek.
Rozhodla jsem se dnes pro článek o kosmetice Ryor, protože se na ni ptala čtenářka Ela Bela. 
Zhodnotím své používání krému a taky napíšu něco o fujtajblech, které používá firma Ryor.

Hodnotím dnes noční krém s kaviárem  Ryor.
Koupila jsem si ho na začátku ledna. A už jsem ho vypotřebovala. 
Výhody nebyly tak úžasné, abych si hned běžela koupit další balení - hned napíšu proč.

Kaviárová řada značky Ryor patří k těm luxusním a podle toho i stojí. Krém mě stál 320 Kč. 
A má očekávání byla tím pádem taky vysoká.

Obal značky je velmi pěkný, víčko krásně modré se zlatou linkou, kelímek je plastový - a pokud to nevadí kaviáru, tak mě taky ne (netrvám na skle). První, co mě zaujalo dřív než jsem se ponořila do kelímku a samotného krému, je nádherná vůně (luxusní). Jenže to asi není to hlavní, proč si krém kupujeme, že.
Pokud by Ryor vytvořil parfém s touto vůní, jdu do něho.
Potud povrchnější studie.
Konzistence krému je hutnější a lehce mastnější, trošku se hůře roztírá, ale ani jedno mě neobtěžovalo. Krém se dobře vstřebal. Pleť byla vyživená, rozjasněná a ta krásná vůně vydržela opravdu dlouho, vlastně mě uspávala :).
ALE - je to asi můj subjektivní problém, možná jsem prostě používala tento krém v extrémně vypjaté době, kdy moje pleť začala špatně reagovat na zimu - ale krém bohužel nesplnil má očekávání, která jsem do něho vložila. Myslela jsem si totiž, že efekt krásné pleti mi zůstane až do rána. Že se probudím a moje pleť bude vyživená a hydratovaná. Nestalo se tak. V zimním období a v těch největších mrazech  - krém mé pleti v noci nestačil. Probouzela jsem se s vysušenou a napnutou pletí - vrásky bych si mohla spočítat. Po té, co se trochu oteplilo a teploty stouply na nulu se to zlepšilo, ale stále jsem se probouzela se suchou pletí a to mou důvěru narušilo. Kde se stala chyba? Krém je bezpochyby určený na normální pleť - možná smíšenou..

Zhodnocení výrobku je následující: krém je uživatelsky velmi příjemný, ale jeho hydratační schopnosti jsou pro suchou pleť nedostatečné, a cena dost vysoká. Krém je vhodný spíše pro "normální" pleť, ne pro suchou pleť (pro tu má Ryor jinou řadu).

Moje osobní hodnocení krému: (3-3=1)
☺ velmi příjemná vůně, uživatelsky příjemný, hezký obal
☻☻ nedostatečná hydratace pro suchou pleť, chloracetamid a jiné

Vybrané výrobky Ryor můžete běžně koupit v drogérii Rossmann, ale některé výrobky jsem našla pouze na eshopu - výrobky jsou na eshopu o něco levnější než v drogériích - poštovné je ale celkem drahé 110 Kč, ale můžete uplatnit slevu na kartu Sphere. 
Co mi na e-shopech všeobecně vadí, a Ryor není vyjímkou je, že neuveřejňují složení výrobku.

Jaké výrobky mám momentálně doma od Ryoru?
 - čistící pleťová voda pro suchou pleť,
 - Aknestop čistící pleťová voda
 - výživný krém Exclusive
 - denní krém s koenzymem Q10
 - oční krém s koenzymem Q10
 - intenzivní krém na rozšířené žilky
Dělá to ze mě experta na Ryor? - fakt nevím.

Já totiž málokdy lpím jen na jedné značce (každá značka má svá pro a proti a je jen na Vašich individuálních potřebách a preferencích, kterou si vybrat) -  byť s touto výbavou to vypadá, že jedu v Ryoru.
Řeknu Vám, jak to je. Momentálně používám pouze ty pleťové vody. Používala jsem krém Exclusive a ten jsem dala dceři - protože jako jediný dobře fungoval v zimě a mrazu (a ona má taky tendence k suché pleti).
Jinak další dva krémy i oční krém také nejsou pro suchou pleť vhodné do mrazu.
(ani koenzym Q10, o kterém se to přímo píše na obalu). Doufám, že je budu moc začít používat aspoň v létě.
Beru to tak, že tyto krémy jsou vhodné pro normální pleť či smíšenou, ale ne suchou pleť.
Proto není chyba jistě v Ryoru, ale v tom jak se podávají informace..
Apropos - informace na jakémkoliv výrobku -"je vhodný pro všechny typy pleti" je pro mě osobně krajně podezřelá.
Viz na balení Ryor:


Ale abychom propraly i složení. Ryor se trochu vymyká složením svých výrobků z běžné línie drogerkových přípravků. Málokdy tam najdete silikony (třeba v dvoufázovém odličovači je - bohužel asi z nutnosti - je totiž ve všech dvoufázových odličovačích) anebo parabeny. Ale to určitě nedělá s Ryoru super přírodní kosmetiku. Tato kosmetika není bio organická a není certifikovaná. To by ale nevadilo....
Jaké tedy používá Ryor fujtajbly?
O jednom kontroverzním Vám dnes napíšu zajímavost.
Podotýkám, že používám převážně zdroje ze zahraničí. V našem českém internetovém rybníčku kvalitní a obsažné informace nenajdete. Bohužel. Snažím se to napravit. Ono totiž to, co je v jiné zemi zakázáno, u nás může v klidu dlouho fungovat. Třeba Kanada je známá tím, že se snaží brojit už z pozice legislativy proti nebezpečným fujtajblům v kosmetice či potravinách. Kéž by se o to někdo staral tady....
Takže chloracetamid (chloroacetamide). Nepoužívá se zrovna běžně. Firma Ryor ho používá téměř ve všech výrobcích - pleťových vodách, krémech, mlécích.
Můžete si přečíst, co o chloracetamidu a dalších fujtajblech říká přímo Ryor ZDE.
Já dnes budu krátce citovat ze stránek: 
http://www.cosmetics-technology.com/news/newsfrance-bans-usage-of-chloroacetamide-in-cosmetics
Francouzská Národní agentura pro bezpečnost léčiv a zdravotnických výrobků zakázala výrobu, dovoz a vývoz konzervantu chloracetamidu v kosmetice.
Chloracetamid, chlorovaný alifatický amid se používá v kosmetických přípravcích a byl také zakázán v kosmetice a osobní péči v Kanadě - z důvodu škodlivých účinků na fertilitu (plodnost). Zákaz ve Francii by měl vynutit  přijmout podobná opatření na evropské úrovni.
Nicméně evropská legislativa stále dovoluje použití chloracetamidu jako konzervantu v koncentraci 0,3% ve výrobcích, která jsou označená jako "obsahuje chloracetamid".
Chloracetamid je směrnicí o kosmetických prostředcích klasifikován jako mutagenní nebo reprodukční toxin kategorie 3.

Pro konkrétní příklad jsem Vám vyfotila složení krému Ryor regenerační krém na rozšířené žilky  - krabičku od kaviárového krému už nemám, ale studovala jsem ji v drogerii - základní složení Ryor krémů si je totiž velmi podobné. Takže co tam najdete?


deriváty ropy - paraffinum liquidum, propylene glycol
isopropyl myristate
chloracetamid - se štítkem "přípravek obsahuje chloracetamid"
a jiné.....
co mě ale naprosto dojalo, je šíleně dlouhý název dvou složek:
hydroxymethylpentylcyclohexenecarboxaldehyde - ano, to je jedno slovo - v překladu to znamená syntetická vůně (je na seznamu alergenů EU, alergická reakce ve 2-3% ekzematických pacientů)
další dlouhá hrůza - methyltrimethylcyclohexenylbutenone - s tímto názvem si bohužel google neporadil, takže vám ho nemůžu přeložit - mluví to za vše, ale z náznaků by mohlo jít také o vůni.

 Takže:
Mě osobně výrobky Ryor nedráždí, takže Vám nemůžu napsat osobní příběh, jak to s tím chloracetamidem je. 
Ale když ho někde zakážou, ale někde se stejně používá - tak jak jsme chráněni my zákazníci? Tím, že na Vašem výrobku je uvedeno "obsahuje chloracetamid" = to znamená: používejte na vlastní nebezpečí - my jsme Vás informovali? Vždyť většina zákaznic ani neví, proč je to tam napsáno.
Používání fujtajblů je tak rozšířené, že je hrozně těžké se v tom orientovat. Ale já se snažím aspoň informovat - abychom měli možnost volby a nebyli jen nevědomými loutkami v rukou petrochemického, kosmetického a farmaceutického průmyslu. Možná je to marná snaha, ale aspoň se můžete samy rozhodnout, co si koupíte. Jde totiž ( i v životě) o to vybrat si menší zlo. Vědět, na co Vaše pleť špatně reaguje, pozorovat, vyhodnocovat, zkoušet a pak se podle toho řídit.
Každopádně pokud máte alergii či ekzém, je zde na místě se výrobkům obsahující konzervanty, potažmo chloracetamid vyhnout.

Z hlediska fujtajblů není značka Ryor špatná, jsou zde i mnohem horší chemií nacpané výrobky - má sice své kontroverzní fujtajbly, ale která značka je nemá...Troufám si říct, že z běžných drogerijních značek je Ryor sice průměrný, ale rozhodně bych dala Ryoru přednost před značkami Dermacol či Garnier....(vzhledem k mé špatné reakci na silikony, které tyto značky hojně používají)

Co Vy a značka Ryor, máte nějaké oblíbené či neoblíbené výrobky? Co si myslíte o tom, že někde je složka zakázaná a někde ne...




20 komentářů:

  1. Člověče já nemám z principu zákazy a příkazy ráda. Chápu a souhlasím, že ze zdravotního hlediska zakážou složku, která je prokazatelně zdraví škodlivá. Ale nemám ráda zákazy kvůli možným alergenům (a to jsem alergik) Jsem pro, ať je to na výrobku uvedeno. Ovšem informace, že něco obsahuje xy bez vysvětlení je podle mě nedostatečná. Ať tam je dopsáno, že může způsobit alergickou reakci nebo co konkrétně - přesně jak píšeš. Člověk mám mít možnost volby a nést si za své rozhodnutí zodpovědnost. Zrovna tento přístup zakázat některé složky v parfémech, protože to jsou potenciální alergeny pro zlomek populace teď řeší jedna z evropských komisí, což mě neskutečně dopaluje. Copak to nemohou napsat na obal a nechat člověka ať se sám rozhodne? No, ale to jsem trochu odbočila.
    Díky za článek a hlavně se měj milá eM krásně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání tutto! Jsem ráda,že jsi odbočila...Mě jde především o tu možnost volby - vědět a rozhodnout se už sama - přesně jak píšeš. Ale handrkovačky o nějaké minimální složky a přitom mlčet o opravdových fujtajblech - to mě prostě točí :)...

      Vymazat
  2. Mě se vůbec nelíbí co Ryor kosmetika obsahuje. Měla jsem od nich kdysi něco, co jsem dostala k narozeninám, snad krém, vodu i odličovač, ale ani jedno mi nevyhovovalo a tak to letělo do koše. Skvělý a vyčerpávající článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě Mirabelle :). Každému opravdu sedí něco jiného a je důležité, aby si uměl vybrat. Já už taky vyhodila věcí...

      Vymazat
  3. Hmm, Ryor používám, článek je pro mě přínosný. Díky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marci, děkuji Ti za super článek. Pomalu, ale jistě začínám v drogerii také studovat složení a že těch fujtablů je všude opravdu plno!

    OdpovědětVymazat
  5. já bych se chtěla zeptat jestli ten krém na rozšířené žilky funguje? podle popisu by měl zmírnovat červenání, a kdyby fungoval byla bych ráda, uvažuju o jeho koupi, ale Tvůj článek mě ted nahlodal :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel protože jsem tento krém nemohla v zimě používat, tak opravdu nemůžu říct, jestli funguje. Měl by zmírnit červenání, to ano. já mám totiž dost viditelné žilky na pleti, tak jsem chtěla testnout, jestli třeba zpevní pleť a pomůže žilkám, ale opravdu nemůžu posoudit - měla jsem ho jen dvakrát a to nebyl žádný efekt. Doufám, že až se pořádně oteplí, že ten krém otestuji. Asi tak dlouho čekat nemůžeš, co :) Každopádně na mých žilkách bych si efektu všimla...:)

      Vymazat
    2. děkuji za odpověd :) nechám se tedy překvapit, jestli mi pomůže či ne :D

      Vymazat
    3. Určitě by mě zajímal Tvůj názor a Tvoje zkušenost, tak mi klidně napiš. Ať Ti hlavně pomůže...

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Hltám tyhle články, moc se mi líbí:-)

    Ryor ozkoušený moc nemám, nějak mám k němu nedůvěřivý postoj:-/

    OdpovědětVymazat
  8. Tak za prvé děkuji ti za návštěvu a pochvalu u mne, moc mne to potěšilo. Jelikož jseš z "konkurenčního" blogového prostředí zajímá mne jak ses o mém blogu dozvěděla, protože si začínám dělat takový malý průzkum u nováčků na mém blogu. Za druhé Ryor....no co říct. Když u nás tahle kosmetiky začínala byla čistě na základě bylinné kosmetiky s minimem chemie, v té době pro mne lepší kosmetika neexistovala, jak kvalitou tak cenou. Ovšem postupem doby se to začalo dost zhoršovat, cena lezla nahoru a přibývala i ta chemie. Když jsem si naposled za nemalý peníz koupila celý set (denní, noční, oční + kapsle se sérem) na pleť 45+ skončil po týdnu v koši. Jen ty kapsle ne. Po očním krému mne pálily oči celý den, měla jsem ještě větší otoky než před používáním, po krémech jsem se osypala beďarama jak nějaká čtrnáctka, prostě děs běs. Je to škoda, protože ten první popud vyrobit českou a kvalitní přírodní kosmetiku za příhodné ceny vzal za své. Musím říct, že se mi u tebe líbí, jen je problém že i když si tě dám do oblíbených budu asi na tebe zapomínat, protože vy z blogspotu se mi neukazujete s novými články na mejlu a RSS mi nějak stále zůstává nepřekonanou překážkou. Nevím kde je chybka, už jsem si přidávala pár blogů a nic.... Hezký víkend přeje VendyW

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy, naprosto sdílím Tvůj názor, co se týče propojení našich blogových světů - prostě nefunguje - když se nemohu u Tebe přihlásit přes google friend connect, tak nemohu ani pravidelně číst - řešení je dát si Tě do oblíbených, což jsem udělala. Jak jsem Tě našla? - úplně náhodou jsem totiž klikla v mé google statistice na stránky bloglovin.com a tam my vyjel seznam všech blogů s aktuálními články a mě zaujala Tvá fotka - a jsem moc ráda, že jsem Tě takto našla. Moc se mi líbí Tvé hodnocení Ryor je vidět, že jsi byla se značkou v začátcích a je zajímavé slyšet, jak se to proměnilo, ono totiž udržet cenu výrobků na trhu je většinou za cenu - nakupovat levné složky - z ropy atd. a tak to asi dělá i Ryor, který měl vždycky dobrou "auru". Těší mě, že sis našla cestičku i Ty ke mě. Jsem ráda, že jsem našla nějakou další fotografku. Měj se moc krásně a nablogovanou :)

      Vymazat
  9. Tak to jsem rda že tě moje fotky zaujaly :). Mám na Blogspotu ještě dvě dobře fotící blogerky ke kterým ráda, ovšem když si vzpomenu, zajdu na kukandu. Ta jedna je stejně zapálená dsndíkářka jako já, seznámily jsme se na výstavě a tak máme krom focení i dalšího stejného koníčka....takže pokud nebudu nějak komentovat je to tím, že jsem prostě zapoměla že ne všechny novinky na blozích se mi ukazují na mejlu :).

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, jen jsem se chtěla zeptat, máš nějaké chemické vzdělání? Studuju VŠCHT a na toxikologii (a nejen tam) jsme se učili, že média hrozně přepracovávaj informace o těhle látkách. Že jsou třeba v přípravku v tak mizivém množství, že nemůžou nikomu uškodit. Nebo že vůbec není dokázáno, že něco způsobují (viz hliníkové soli), média říkají, že ano kvůli senzaci, ale nikdo to nikdy nedokázal. Další věc - hodně na první pohled toxických látek je v přípravcích proti kažení. Takže když tam nejsou, neznamená to, že je výrobek 100% v pořádku, protože v něm můžou vznikat mikroorganismy, které jsou horší než ta látka, co jimn zamezovala.
    Není na škodu si o těch látkách něco zjišťovat, ale nechci jen, aby pak čtenářky docházely k špatným závěrům. na druhou stranu se mi ale líbí, že dáváš odkazy na seriózní stránky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem jednou takvoý komentář k podobnému článku někam psala, tak jestli k tobě, omlouvám se, to nebyl záměr.

      Vymazat
    2. Ne, ke mě jsi takový komentář nepsala, můj blog je relativně nový a se svými články jsem začala nedávno. V mém prvním článku jsem hned napsala že nemám chemické vzdělání. Jsem citátor, cituju stránky a překládám je do češtiny a dávám tak možnost ostatním něco se dozvědět. Ale volba je na nich. Myslím, že celkově v životě naseká víc průserů nevědomost než vědomost. Já ocením Tvé odborné znalosti - ale já to opravdu píšu z pozice laika - to co mi vadí, čím žiju. Možná to může dočasně vyděsit,ale i v tomto si člověk nakonec najde svou cestu. já nejsem určitě "arogantní vegan" prosazující život bez chemie, ale mám také velmi silné životní zkušenostim bohužel i s lékaři....s výbornými i špatnými. Zajímalo by mě jak se třeba stavíš k tomu tzv. chemickému koktejlu - když po maličkých dávkách používáš několik chemických složek den co den, rok za rokem - jak to na nás může působit za 20 let? To opravdu nikdo nestudoval a není to prokázáno. Uznávám jsem drzá a ráda šťourám do věcí a vyvolávám diskuzi - o to mi jde.....Přeji ti krásný den:)

      Vymazat
    3. Díky za odpověď. Žes to o chem. vzdělání psala, to jsem si nevšimla, promiň. Je ale pravda, že na internetu koluje nespočet článků oslavující všechno kosmetické a nikdo se nedívá na složení a nedává si pozor, co vlastně používá.

      Vymazat
  11. Tak tímhle sis mě získala, mám ráda když někdo rozumí složení kosmetiky a budu tě moc ráda číst :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate