čtvrtek 25. července 2013

eM peče: Nejlepší čokoládový dort "Sweet Fifteen"


Milí moji,

dneska si trochu odpočineme od kosmetiky a zamlsáme si. Dnes mám pro Vás tip na nejlepší čokoládový dort, jaký doma pečeme na slavnostní chvíle. Už jsem se zmiňovala, že moc nevyhledávám typické dorty s máslovým krémem, ale všichni doma milujeme čokoládu. V mém kuchtění už jste mohli zaregistrovat recept na luxusní čokoládový dezert - ten dost často peču taky na slavnostní chvíle, ale když je nějaká extra příležitost, tak sahám po tomto receptu, který se mi moc osvědčil. A mohla být slavnostnější příležitost, než když Vaše dcera včera oslavila patnáct let? Bože, jak ten čas neskutečně letí. Ještě nedávno šla teprve do první třídy a teď už si půjde pro občanku...Asi chápete, že jsem tento dort nemohla nazvat jinak než "sladkých patnáct" :-), byť tento dort měl u nás svou premiéru, když moje mladší holčička slavila svých "sladkých deset" - každopádně až ona bude mít svých patnáct, tento dort určitě bude na slavnostním stole....

V čem tkví vlastně to, že si dovoluji tvrdit, že je tento dort nejlepší? Je krásně vláčný a rozpouští se na jazyku a má dokonalou čokoládovou polevu - je to čokoláda na druhou..Zkoušela jsem totiž několik čokoládových dortů včetně sachru a musím říct, že tento vyhrál na celé čáře. Jeho příprava je totiž velmi jednoduchá, pokud pečete brownies nebo jste zkusily můj čokoládový dezert zjistíte, že příprava je více než "podezřele" podobná :-). Ale zásadní ingredience, které dodají tomuto dortu vláčnost, je dostatek másla - ale především kysaná smetana - dort je vláčný, ale přesto není mokrý jako brownies..Prostě dost už chvály - sama slintám při psaní, ještě že jsem si  kus dortíčku vzala na svačinku v dóze :).




Čokoládový dort "Sweet Fifteen"

Co potřebujeme:



Na korpus:

115 g čokolády na vaření 
175 g změklého másla
200 g krupicového cukru
3 vejce
150 ml kys. smetany (1 balení)
150 g hladké mouky prosáté
1/2 prášku do pečiva
vanilkový cukr

Na polevu:
200 g čokolády na vaření
75 ml smetany ke šlehání
25 g másla

1/ Troubu předehřejte na 190 stupňů, formu o průměru cca 23 cm vymastěte na bocích a dno vyložte pečícím papírem

2/ Korpus: Čokoládu rozpusťte s máslem ve vodní lázni, po té přidejte krupicový cukr a vanilkový cukr, postupně po jednom zapracujte vejce, vmíchejte prosátou mouku s kypř. práškem a nakonec dejte kysanou smetanu.
Vlijte hmotu do formy a na mírném ohni pečte cca 45 minut.



3/ Mezitím si připravte polevu - čokoládu s máslem opět rozpusťte ve vodní lázni a přimíchejte šlehačku


až vytáhnete dort z trouby a bude trochu vychladlý potřete ho celý polevou i na bocích a nechejte přes noc vychladit v lednici




Dort můžete samozřejmě ozdobit dle vkusu a libosti ozdobami marcipánovými nebo svíčkami atd....
Mně se ale už žádné ozdoby  pro patnáctiletou dívku nelíbily, tak jsem zvolila čerstvou živou růži - holt v jednoduchosti je krása, ne?




Ať Vám chutná!!!


Ve stejný den jako moje starší dcera má dokonce narozeniny i náš kocour Macík - jeho to byly 14. narozeniny - jemu se dortem holt nezavděčím, tak to určitě spraví nějaká lososová kapsička :-). Všechno nej i Tobě dědoušku!





A co Vy - jaké pečete dorty, pokud je pečete? Jaký je ten Váš nej slavnostní dezert?

19 komentářů:

  1. to se teda hezky čte po obídku! nejradši bych snědla monitor! taky miluju čokoládu a dort vypadá jako hodně velká mňamka :) a skvělý nápad s růžičkou místo ozdoby, kolikrát je fakt méně více a hlavně taky originální ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda :-), že se Ti líbí článek i růžička. Ta čokoláda je asi návyková, protože i když jsem už kousek dortu dneska snědla, dala bych si zase :-D. Pokud miluješ taky čokoládu určitě zkus...

      Vymazat
  2. Ahoj eM, dort vypadá uberjedle!!! Mockrát díky za recept, určitě se posnažím a upeču. Příležitost bude na sladkých šest :D Zdobení čerstvou květinou se mi líbí a k patnáctinám mi příjde nejvkusnější.
    Dorty teda moc nepeču, ale co by člověk neupekl pro dítě:D
    Docela často a ráda dělám ještě Cheescake, tak snad ho časem přidám na blog.
    Kočičák se teda dožil úctyhodného věku!
    Měj se krásně a vše nej nej nej tvé dceři k patnáctinám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak Vy jste "v levelu" sladkých šest, to je krása :-)...Jsem ráda, že se Ti líbí i to zdobení, už je třeba být v "tomto" věku decentní...Já taky nejsem nijak dortová, ale přesně jak píšeš, pro ty děcka všecko. Já bych hrozně moc ocenila Tvůj recept na cheescake, zatím jsem to nezkoušela, moc chci, ale nemám osvědčený recept, tak se přimlouvám až budeš péct - hoď ho na blog, PLS..A děkuji moc za přání!!!

      Vymazat
  3. OOOOOOch mňam, aj ja si prosím kúsok :( Dnes som síce v práci mala lievance, ale tie ma vôbec neuspokojili, ťažký je život čokoholika :))

    Ja robievam čokoládový tento, iný už nikto nechce:
    http://www.apetitonline.cz/recepty/1458-nejlepsi-cokoladovy-dort.html
    Je úplne dekadentný, prvýkrát som jedla niečo také v Londýne a tento je naozaj chuťovo aj konzistenciou veľmi podobný. Stačí jeden kúsok, inak nastáva otrava čokoládou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Margitko aspoň virtuálně Ti posílám i kousky dva!!! Taky jsi čokoholik vidím - já se musím krotit jinak by mi ta otrava fakt hrozila. A víš, co ten Tvůj recept znám, koupila jsem si teď to tlusté vydání Apetitu a on tam je, tak jsem ho studovala a je mu hodně podobný - dekadentní je božský výraz :-). Teď si nejsem jistá, abych nekecala, ale tento můj recept mám taky z časáku, jen nevím, jestli z Apetit či Food či co....:-)

      Vymazat
  4. Ty to máš tak krásně naaranžované! :) Hlavně ta růže je skvělý nápad. Moc se mi na dortícíh a roládách líbí i fialky :)
    Tatínkovi každý rok peču k narozeninám jeho oblíbený sacher, který mi tvůj dort hodně připomíná :)
    A máš štěstí, že je mi hrozný horko a mám chuť maximálně na ledový meloun, jinak bych tě za ty chutě proklínala :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko díky moc!!! Já mám taky moc ráda živé jedlé květy a tak se z toho odvinul ten nápad na tu růžičku...
      Jé sacher, tak ten je fakt podobný...Tady se právě na den dost ochladilo, tak ten dortík bodnul, ale dneska už to taky vidím na meloun a jogurtový nápoj :-). Krásný víkend!!!

      Vymazat
    2. Jůů takovou baštu závidím :) My se osvěžujeme citrónovým koláčem podle francouzského receptu a já si k němu ještě dávám kopu zmrzliny :) taky hezký zbytek víkendu! :))

      Vymazat
    3. Teda Ty mi taky děláš pěkné chutě, citrónový koláč podle francouzů to musí být naprostá lahůdka, teda recept bych ocenila Nikolko :-) - zatím jsem žádný takový nezkoušela, většinou je to pokus omyl a raději už sázím na ozkoušené recepty. Já dělám akorát citronádu momentálně a tu zmrzlinu baštíme taky :-). Taky si užij zbytek víkendu a hlavně přežij ty tropy - píšou že v Praze je horko jak na Hurgadě, tak ani člověk nemusí nikam jezdit :-)....no u nás to není o nic lepší, takže večer ještě hurá koupat se s holkama....Pa

      Vymazat
  5. To vypadá dobře! Akorát se zrovna snažím zhubnout pupek, tak Ti sem budu chodit slintat aspoň virtuálně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Tak virtuální mlsání je nejlepší, že nebo třeba pití alkoholu jako v Big Bangu :-). Akorát, že já se toho kilča navíc asi nezbavím jestli budu takhle péct :-)

      Vymazat
  6. Moja dcera dnes oslavuje svoje tretie narodeniny a ako rada by som jej tuto tortu napiekla, ale je alergicka na kakao :-( No nieco vymyslime a tortu si upeciem sama sebe si ...:-) Vdaka za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé všechno nejlepší dceři ke krásným třetím narozeninám, tak to máš doma taky lvici :-)...To je škoda, že je alergická. Ale určitě si dort upeč pro sebe, člověk musí i sebe občas rozmazlovat :). Jsem ráda, že se recept líbí.

      Vymazat
  7. Škoda, že už je krabička poslaná, slintám a prosila bych T+ tak dlouho, dokud bys tam kousek nepřibalila =D

    OdpovědětVymazat
  8. Ty bys Mitsuuko vůbec nemusela prosit, moc ráda bych Ti kousek poslala :-), jen se obávám, jestli paní pošta má klimatizovaná depa, i když v balíčku nebyl dortíček, ale mńamky na tělo a pleť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A sakra, jak znám poštu, byla by to otrava jak vyšitá. Tak ne, to já budu doufat, že dorazí v pořádku aspoň ty kosmetické mňamky =)

      Vymazat
  9. no nááááádhera, úplně se mi sbíhají sliny!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate