středa 30. ledna 2013

Suchá pleť kontra akné péče zvnějšku 14+ 30+


A začnem hnedka zostra :).
S fenoménem akné po třicítce bojuje asi většina z nás. A upřímně mě to štve. Jsem ve věku, kdy mám bojovat z vráskami, tak proč mám ještě k tomu bojovat s akné, které bylo vždy spojováno s věkem pubertálním. Není to fér - jsme snad starnoucí puberťačky nebo co :D. Přečetla jsem ledacos, co píšou v ženských časopisech (které beru s rezervou), radím se se svými stejně starými kamarádkami, čtu blogy a hlavně hledám na vlastní pěst....
Většina žen má smíšenou pleť, což znamená, že má víceméně suchou pleť na tvářích a mastnou pleť v tzv. T-zóně, kde se tvoří akné – což je brada, nos a čelo - především nad nosem, mezi obočím. Akné ve věku 30+ už není většinou tak extrémní, většinou je to nejhorší v období periody, ale dokáže pěkně pozlobit a vynucuje si pozornost - je potřeba mu proto věnovat určitou péči...
Já mám dost suchou pleť, ale mastnou T-zónu. Co s tím?
Výrobky pro smíšenou pleť většinou fungují, ale jak chcete pokrýt extrémní požadavky pleti teď v zimě a zároveň nemastit Téčko.  Je to poněkud schizofrenní situace – na tváře a větší část čela (které je vysušováno pokrývkami hlavy) používám výživný krém na suchou pleť Exlusive Ryor.

Je to hutný krémík, ale dobře se roztírá. Vůní mi připomíná Niveu - nemůžu si pomoct. Opravdu funguje.
Pleť nemám napjatou k prasknutí a vysušenou jak stařenka...Ale už se těším až se oteplí a já ho budu moct vyměnit za nějaký lehčí krém. Stojí 95 Kč na eshopu.

Na T-zónu jsem začala používat krém Dr. Popov Tea Tree Oil (pro citlivou a problematickou pleť).Je to velmi lehký krém po nanesení pleť osvěží. Zkouším ho teprve pár dní, takže recenze ještě příjde. U tohoto krému máte jistotu, že budete vědět předem, jak voní. Ta vůně Tea Tree je intenzivní, ale brzy po rozetření vyprchá – naštěstí - nerada bych voněla jako lékárnička :). Každý ale vůni Tea Tree nesnese...Stojí 76 Kč.

Stejně schizofrenní je to i s odličovacími prostředky.
Mám pleťovou vodu na dočištění na smíšenou pleť, s kterou jsem byla velmi spokojená  od Dermacolu, krásně voní a osvěžuje. Ale musela jsem ji vysadit, protože teď v zimě se mi po ní pleť vysušovala. Stála v akci 55 Kč, běžně cca 90 Kč.
Takže momentálně používám tonikum od Ryoru na suchou pleť cena 79 Kč.
a pleťovou vodu Aknestop na Téčko opět od Ryoru za 79,-.

Vlastně se teď se starší dcerou dělíme o stejné krémy, protože kupovat všechno dvakrát to už by bylo na peněženku moc,  nemluvě o tom, že ty krémy není kam dávat. Čtrnáctiletá dcera, jak to zatím vypadá, bude mít stejně smíšenou pleť jako já a v zimě sušší více než jindy. Což je pro ni v tomto věku spíše výhra, kdežto mě moje suchá pleť nedaruje vůbec nic.
Začínám dceru pomalu zasvěcovat do péče o pleť, protože zatím více řeší dekorativní kosmetiku (jako všechny její spolužačky) než pěstící..Což podle mě není optimální. Dívky si na sebe nandají makeupy, řasenky, stíny a linky a vůbec neřeší odličování. To bylo první, co jsem řekla své dceři, pokud chceš tyto věci používat základem je čištění.  Čistá pleť je krásná sama o sobě, ale pleť s projevy dospívání a ještě tuny makeupu eee...
Kéž by mi někdo tyhle informace dal už v patnácti!!!! Chvála blogům.

Pomocné prostředky, které používám v boji s akné po třicítce jsou také pleťová maska Nivea Visage na T-zónu.
Je to jemná čistící maska, žádná agresivní vysušující maska, kterou nesnesu. Většinou si ji máznu, když jdu do sprchy – a po sprchování ji smyju. Opět ji používáme s dcerou. Cena cca 39,-.

Roll-on na akne používám už leta. Momentálně od Balea z DM. Funguje.
Vysuší, vydezinfikuje přesně to místo, které potřebujete – ale vytvoří se po něm takový film, takže s korektorem nebo make-upem na něj nemůžete...Cenu zjistíte v DM, řekla bych kolem 50 Kč.
A když je hodně zle přichází na řadu Sudocream – pro mě novinka, kterou testuji už měsíc (včetně mé dcery – ta ho velmi chválí). Obsahuje protizánětlivý zinek, hodně léčí a vysouší bolístky, pomáhá hojit. Je hodně krycí, hutný a drží. Na noc si ho patlám ve velké vrstvě na bolístky jen když má partner noční a nevidí mě. Zděsil by se :)..Ale když ho dobře rozetřete na postižené místo, dá se použít i pod make-up. 
Dříve jsem používala mast Endiaron – ta byla skvělá – byla sice žluté barvy, takže pod make-up ne, ale fungovala. Přestala se ovšem vyrábět. Není totiž cílem farmaceutických firem vyrábět výrobky levné, které perfektně fungují, ale drahé s polovičním efektem, abyste musely příjít zas a pustit žilou své peněžence. Nicméně sudocream stojí kolem 90 Kč, tak se to dá snést, protože ho opravdu používá celá rodina.

No a poslední věc neméně důležitá v boji s pupínky  a akné jsou – nedivte se – čisté ruce.

Možná bych to nemusela vůbec zmiňovat, ale někdy si to člověk ani neuvědomí. Nesahejte si na pleť neumytýma ručkama a do kelímku s krémy taky ne – pouze umyté tlapičky. Když mačkáte a šťouráte, tak zase vymydlenýma ručičkama, nejlépe s dvěma tamponky a hned vyčistit vodou na akne...

Kalkulačka: A když to spočítáme, tak mě dohromady tato péče stála 703 Kč. No, není to láce (myšleno ironicky :)..

P.S.: Těžké formy akné a mastné pleti radím zavčasu konzultovat s dermatologem  – nebojte se tam dojít a poradit se.

A to je pro dnešek vše k tématu akné napříč léty....A  pořád je se co učit... Ach jo!
Jak zvládáte boj Vy, máte nějaký univerzální krém, který pojme tak rozdílné problémy nebo jste schizofrenní jako já. Co se Vám osvědčilo a k čemu se vracíte?

Příští téma bude péče o pleť a akne zevnitř

3 komentáře:

  1. Tak jsem si přečetla, že jsem vystresovaná špindíra, děkuji pěkně:DDD 30 jsem oslavila v kdysidávnu a akné se mě drží stále. Ale na úplně nesmyslných místech. T-zónu mám téměř výstavní, zato spánky a krk kvetou jedna radost. Je to blbé, ale upřímně mě těší, že v tom nejsem sama:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by to bylo tak jednoduché - a my byly ty vystresované špindíry - dalo by se to lehce vyřešit :D (i když s tím stresem fakt nevím). S krkem mám taky občas problém i se spánky - někdy prostě vykvetu ani nevím jak :) a hlavně PROČ. Já už ani nevím, kdy mi bylo třicet :). To třicet plus je takové zavádějící, měla bych to upřesnit na 35+, ale já nechtěla vystrašit tu mládež hihi

      Vymazat
  2. Produkty vypadají moc dobře, většinu těchto produktů jsem pořizovala pro dceru, která si je pochvalovala a moc jí pomohly. Pokud bych mohla ještě doporučit, tak za mě je super používat CBD krém při akné https://zivotavyziva.cz/krem-na-jizvy/. To začala nedávno používat moje druhá dcera a musím říct, že její pleť se po krátkém užívání velmi zlepšila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate