pondělí 2. ledna 2017

Velká retrospektiva 2016

Přátelé,

dnešním článkem bych chtěla zahájit novou éru tohoto blogu a paradoxně začneme retrospektivou.
Je to tím, že velké změny v reálném životě se nemohou neodrazit i na mém virtuálním životě.
Když jsem rozbila svůj starý život, protože jsem necítila spojení s tím, co žiju - došlo samozřejmě k tomu, že potřebuji svůj život nově uspořádat. Mám velkou potřebu osobní integrace, pospojovat všechny ty roztříštěné úlomky v nějaké lepší smysluplnější životní puzzle.
Některé věci se dějí venku - odejdete z práce, odstěhujete se z města, rozejdete se s někým..., ale ta největší dřina, kterou nakonec musíte udělat, ta se koná uvnitř.

@emasemaluje - ale je jasný, kdo zase pobral nejvíc lajků, kam se hrabe kosmetika na Shellyho :-D


Začátek a průběh je docela šílený chaos. Ve chvílích vrcholného bláznovství se uklidňuju tím, že inteligent musí zvládnout i chaos :-D. Člověk třídí věci i myšlenky. Každou bere do ruky a kouká na ni, jestli mu slouží, jestli ji má rád, jestli si ji dál chce nést v tom životním batohu....
Detox je to docela drsný, je v tom spousta emocí, ale ten batoh už je příliš těžký na to, aby se dal pohodlně nést. A tak je třeba začít vyhazovat spoustu věcí. A hlavní touha je zjednodušit si svůj život, uklidit si svůj život tak, aby se na něj člověk podíval a řekl si - jo, to je ono - tohle jsem já.

Všichni máme spoustu rolí v životě - jsme něčí přátele, partneři, rodiče, děti, jsme zaměstnanci, máme své koníčky, své zájmy....A já si uvědomila, že mě unavuje i ta roztříštěnost, že jsem rozpolcená mezi tím, že se živím účetnictvím a přitom miluju umění, že miluju umění, tvorbu a focení, ale že taky miluju šminky a hodně mě zajímá přírodní kosmetika atd atd.
Samozřejmě tomu také ve virtuálním světě odpovídá i určitý druh "diváků"/čtenářů, sledovačů, virtuálních přátel. Někoho zajímaly fotky a šminky vůbec, někdo to má zase naopak. A já se sama nedokázala rozhodnout, co z toho je vlastně pravé. Živím se něčím jiným a zajímá mě taky něco jiného a jsou to tak protichůdné věci, že mi chvíli trvalo přijít na to, jak s tím naložit.
Měla jsem několik blogů, několik facebookových účtů, instagramových účtů podle zaměření mých koníčků.......A nikdy jsem neměla cestičku umetenou tak, že mám jeden velký koníček, nebo že se dokonce živím svým koníčkem a nic jiného už neřeším. Prostě je mi souzeno takové to hipster multikulti. Zjistila jsem tímto procesem ale jednu věc. Všechny moje role, radosti, koníčky něco spojuje dohromady. KREATIVITA!
A v podstatě je úplně jedno, kdo jsem a čím jsem, ale naprosto klíčové je být kreativní v celém mém životě. Bez toho prostě nedokážu žít.

A když jsem pochopila, co spojuje tu mou roztříštěnost jako tenká červená línie, uvědomila jsem si, že už nechci být rozpolcená ani virtuálně.
Dala jsem sama sobě povolení řešit hlubší výzvy týkající se tvoření, focení, občas tady načnout nějaké těžší téma, nebo jen tak "myslet" nahlas atd a zároveň mít i povrchnější zájmy jako jsou šminky a kosmetika vůbec.
Takže chci své virtuální účty propojit. Chci mít jeden blog, a to tento. Zde chci psát prostě o všem. Vlastně, když se tak zamyslím, vždycky to bylo mé tajné přání, jen jsem si říkala, co na to řeknou mé čtenářky. Asi se svými tématy nezavděčím všem, ale budu to muset risknout.
S tím souvisí i to, že mám už více než rok přání mít vlastní eshop, nejen pouze obchůdek na fleru, který zanikne v té vřavě handmade výrobků, a to prostředí mi není až tak blízké (kromě některých skvělých tvůrců), abych v něm chtěla nějak více pracovat. Zatím se mi nepodařilo eshop zrealizovat a nakonec jsem svoje webovky dreamdecor opět pojala jako blog a prezentaci mého portfolia. Ale nebylo to ono. Střídavě jsem psala tam, střídavě tady, a byla to příšerná schíza, to vám řeknu! To samé jsem provozovala na dvou facebookových stránkách a instagramových účtech a pomalu jsem se začala sama sebe ptát, jestli mi náhodou nehrabe. Jekyll by měl ze mě radost.

Nedá se nic dělat, já jsem jedna osoba s více zájmy a už dál se nechci schizofrenně půlit v reálném ani virtuálním světě. Proto chci časem zrušit svůj blog na dreamdecor a přestavět ho na eshop. ALE napsala jsem tam spoustu článků a nechci o ně přijít, tím pádem budu směrovat některé svoje starší články sem - a od toho ta retrospektiva.
Bude to totiž asi vtipné, když zde najdete v lednu 2017 článek, který jsem psala na dreamdecor v červnu 2016, ale může to být i na druhou stranu fajn, připomenout si některé myšlenky a události. Pro mě samotnou to totiž bude zajímavé čtení. Nemám čas číst s odstupem času svoje vlastní články a teď to udělám. A na tu vlastní zpětnou vazbu jsem docela zvědavá. Stejně jako na tu vaši.
A tak nějak doufám, že vás tímto postupem moc neotrávím, ale naopak, že budete rádi, že tady budou články mnohem častěji než jste poslední dobou zvyklí a budete mít příležitost si je přečíst znovu anebo i poprvé, pokud jste je ještě nečetli.
Protože musím říct, že tento blog je pro mě největší srdcovka. Díky němu jsem potkala spoustu z vás osobně a stali jsme se přáteli a s těmi, které jsem neměla příležitost potkat se osobně se setkávám tady a jsem za to strašně ráda.
Tento blog už dávno není jen nějaká zábava, která mě přejde a to jsem také při svém životním detoxu zjistila. Tento blog v mém životním batohu zůstane a já budu moc ráda, když vy tady zůstanete se mnou.

Těším se na vás a přeji vám fajn dny v novém roce!

Napište mi jak to máte vy, se svými rolemi a koníčky. Připadáte si schizofrenní, nebo máte TEN jeden jediný?  A podle čeho si vybíráte blogy, které budete číst?

12 komentářů:

  1. Původně jsem chtěla taky jen stránky čistě o DDT a Bobího (ne)úspěších ale samozřejmě z fotkama. Jenže po pár článcích jsem zjistila, že to není ono, že mi v hlavě šrotí podstatně víc věcí z kterých se potřebuji vyblout a že ne všechny můžu svěřit třeba dceři. Jenže prostě virtuální prostředí je taková velká zpovědnice kde člověk občas dostane rozhřešení a nemusí přitom odříkávat Zdrávasy ani otčenáše.A zjistí že lidí s podobnými problémy umí i poradit. Do toho se samozřejmě rozrůstá i fotoarchív kterým se člověk chce taky pochlubit. Takže to šoupne kam? na blog. najednou zjistím že ale těch témat je víc a musí se rozdělit, do toho najednou objevím kouzlo špendlíčků a stužek. Jenže kam s těmi výsledky mé práce? No kam jinam než na blog! takže se nakonec stane ten původně DDT prezentační blog fotoblogem, deníčkem, hobby a kreativním světem a zpovědnicí dohromady. Jenže přeci jen mi to nedá a někde v kyberprostoru lítám na prodejním portále na který už nemám ani heslo,což vůbec nevadí, protože stejně z něj bylo minimum ojednávek. Ale co, zastoupí je FB a možnost stránek s prezentací jak fotek tak tvoření. Vrcholem toho rozporcování je webový e-katalog.... asi by to taky chtělo se zamyslet nad nějakým úklidema trochu ubrat co se týče koníčků. Nebo spíš ubrat na intenzitě toho jak se do všeho zažeru.
    A co se týče výběru blogů? Nehledám plánovaně, to vůbec. Spíš když mne někde u někoho zaujme komentář, podívám se na dotyčného blog a buď mne osloví na první nebo druhý článek, nebo fotkami a pak si ho dám do odběrů a sleduji ho dál. Když mne nic nezaujme, nechám být. Pokud mne donutí i něco okomentovat, většinou už zůstane mezi mými stálicemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě líbí, což vyplývá i z Tvého psaní, jak ten blog vlastně roste s Tebou a tak trochu si žije vlastním životem, než bylo původně v plánu. A tak je to asi nejlíp, je to takový autentický a podle toho si člověk i oblíbí autora, když vidí, že prostě autor je člověk živoucí a tvořící a má co říct. Jejda, to mi vykládej, kam mám ty fotky pořád cpát :-D Někdy mám taky pocit, že jedu na mnoha koních najednou :-))) a snažím se vybrat už jen ty šampióny, ale jenom jeden vybrat prostě nejde...A jak píšeš, je to o tom potkávání se, občas o zpovědích...Tak ať Tě to Vendy pořád baví a hodně štěstí a zdraví v novém roce, ať je ten nový rok mnohem lepší než ten uplynulý!

      Vymazat
  2. Ahoj eM, tesim se na novy ruznorody obsah blogu a preji co nejhladsi prubeh reorganizace vseho v Tvem zivote. Veronika ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru!!! Moc děkuju za přání a taky se těším, že se tady budeme potkávat. Hodně štěstí a zdraví v novém roce!

      Vymazat
  3. Ahoj eMí, vždycky mě přitáhnou fotky kočičáků :-) Občas bych toho chtěla stíhat nejmíň 3x tolik než je a jindy bych nejraději spala celé dny, takže si tvoje články čtu postupně po dávkách a nebo sjedu na jedno počtení, k některým se vracím. Prostě se mi ten kousek světa, co jsi tu vybudovala, líbí a cítím se tu vítaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivčo!! Jó já miluju taky fotky Tvých kočičáků :-) A moc děkuju za krásný koment, fakt mi udělalo radost, že se tady cítíš vítaná, protože to tak opravdu je a já proto ani nejsem prostě schopna s blogem skončit, byť jsem obzvlášť teď strašně rozlítaná. Moc mě těší, že se i k některým článkům vracíš. To je fakt prima. Mám moc ráda moje věrné čtenářky, které tu mám. Ta zpětná vazba je holt důležitá. A mám to dost stejně jako Ty, občas lítám v hrozných extrémech - všechno stihnout a pak by člověk spal a spal. Ráda bych četla i ostatní blogy, ale zmůžu se leda sjet obrázky na instagramu ve volnější chvíli :-) Měj krásné dny v novém roce!!!!!

      Vymazat
  4. Já víceméně čtu hlavně kosmetické blogy, ale i něco ze života, ale neměly by ty články být moc dlouho, to se mi nechce číst. :D Moc nevyhledávám různé filosofické rádoby moudré články o tom, jak nejdříve musíme změnit sebe a až pak se soustředit na ostatní atd. Spíš články o něčem konkrétním. :) Taky se mi líbí, když jsou u článků fotky, ale ne moc, to mě pak spíš odradí, když musím furt rolovat. :D Hodně mám ráda i články typu "Jak šel čas s mými vlasy" atd. Taky jsem takový článek dělala.
    http://kliknisem.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Jé no sláva, už jsem se bála, že to tady skončí. A upřímně, taky jsem si chtěla založit druhý blog, ale nedokázala jsem se rozdvojit. Měla jsem pocit, že by mě to rozhodilo. Skláním poklonu před tím, že ses pustila do tak důležité životní změny. Někdy je to o tom, že se musí všechno, co si člověk postaví, zcela zdemolovat a začít stavět nanovo, a to chce hodně síly a odvahy. Mě to nejspíš taky čeká, ale jsem sketa a dělám jen malé změny, do velkých se mi nechce. Už se těším na tu nálož pestrých článků! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Great post dear! Greetings from Turkey
    You have a nice blog.
    I follow your blog can you follow mine?

    www.guzelvekulturlu.com
    Kisses

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek a určitě bych doporučila i Vám ostatním se takto ohlédnout zpětně za nějakým významným rokem ve Vašich životech a takříkajíc si to "sesumírovat" :-) Mě k tomu motivoval právě tento blog a jsem moc šťastná - dokážu si nyní vážit například i úspěchů, které jsem dřív nepovažovala za důležité. Koupila jsem si teď navíc nové brýle na čtení, takže se mi tvoje články lépe čtou.

    OdpovědětVymazat
  9. Ono se to občas hodí, když se člověk zamyslí a zastaví. :) A podzim je k tomu jako stvořený. Jen mě nebaví moc dárky a jejich vymýšlení. Přítelkyně si naštěstí řekla o klasické legíny na cvičení, ale co dám těm ostatním? Prostě jedno velké dilema. :) Ale naštěstí má člověk o čem při dlouhých podzimních večerech přemýšlet. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate