pondělí 29. prosince 2014

Vánoční tag 2014

Pěkný den přejeme,

tak máme po vánocích jak po výprasku :-). Dárečky rozdány, břicho přeplněné všemi dobrotami a uklízet můžeme zase znova...., tak juknem těm vánočním svátkům trochu na zoubek. Jak to chodí tady u nás.

Loni jsem tento tag sepisovala sama a co tady mám svoji  zlatou parťačku Enku, už mě tagy samotnou psát nebaví. Prostě ve dvou je vždycky veseleji nejen o vánocích.
Navíc, když jsem tento tag četla letos  v lese, zjistila jsem, že má zase jiné otázky než loni. Ne, že by se u nás vánoce nějak zásadně lišily rok od roku, je to přece otázka tradic, ale proč neudělat zase vánoční článek formou tagu.
Tentokrát nebudeme nominovat a necháme na ostatních, jestli se budou chtít přidat či ne.

Jaké je tvoje nejoblíbenější a nejméně oblíbené cukroví?

Enka: jednoznačně bramborový salát :o) mě na to sladké zase tak neužije, na můj vkus je v cukroví málo majonézy.. :o) ale tak když už bych měla vybrat, tak úly nebo vosí hnízda se tomu říká.. což je vlastně paradox, protože mě coby alergika včely a vosy děsí i na fotce :D
eM: Ha, tak to je jasný. Díky Ence u nás taky zdomácněla hláška, že nejlepší cukroví je bramborový salát:-). Klasicky ho jíme několik dní a jakmile ho dojíme - už nám chybí, takže věřím, že se bude dělat ještě nová várka. Fotky salátu nejsou z toho nejprozaičtějšího důvodu, rychleji ho jíme než fotíme.
Co se týče cukroví, tak nás doma na sladké docela užije, takže peču pořád to stejné množství, akorát letos maličko více na etapy. Musím souhlasit s Enkou, že vosí hnízda (jo, tak tomu tady říkáme taky) nemají naprosto chybu. Ale paradox je, že mně se je nechce dělat, takže když je mají někde na návštěvě, je jasný, po čem sahám. Jinak mám ráda cukroví z ořechů hlavně vanilkové rohlíčky a žloutkové řezy a domácí čokoládu (s ořechy). A nějak mě zrovna nenapadá jaké cukroví je mé neoblíbené :-D

Jaké barvy pro tebe reprezentují Vánoce?
Enka: červená, zelená, zlatá, stříbrná.. má to snad někdo jinak? :D
eM: Tak já to každopádně jinak nemám. Amen!-D

Vyrábíš perníkovou chaloupku?
Enka: jako z bramborového salátu? :D ne..e.. já cukroví nepeču a do tak složité cukrářské architektury by mě ani nenapadlo se pouštět..
eM: V první chvíli jsem tu otázku vůbec nepobrala :-). Jakou perníkovou chaloupku? Než mi došlo, že asi jako vánoce = perník. U mě je průšvih, že já nepeču ani ty perníčky, né že bych je neměla ráda, ale mě nebaví cokoliv zdobit, protože se to stejně sní, takže mi nějak připadá zbytečné plýtvat umem na cukroví. (to číst cukrářky, tak by mi daly teda). Takže pokud u nás perníčky, tak nezdobené a něco takového pro mě nesmyslného jako perníkovou chaloupku fakt nestavím :-DDD.
Ale klobouk dolů před všemi, které to baví. (si musím tu reputaci u cukrářek narovnat)

Co jíš během Štědrého dne?

Enka: překvapivě salát.. :o) k snídani, ke svačině, k obědu, ke svačině.....
eM: Tak u nás to teda překvapivě není salát. Ten čeká na první posvěcení až na štědrovečerní večeři, dále už pak ho jíme kdykoliv. Během štědrého dne zobeme cukroví a jíme náš tradiční jáhelník. (recept na něj v loňském tagu zdeLetos s brusinkami a vlašskými oříšky. (Teda já mít alergii na ořechy, tak se jdu zabít :-))


Bez jakého filmu si Vánoce nedovedeš představit?
Enka: ale tak já si celkem dovedu Vánoce představit bez konkrétních filmů, protože od doby, kdy jsou všechny filmy dostupné celoročně už to nějak nemá to kouzlo, ale třeba chobotničky si ujít nenechám.. Džóóórdž!!! Rozkrájí nás na nudličky!!! :o)))
eM. Hééééj chobotničky - pravdá! Mě třeba dost překvapilo, jak spousta lidí na vánoce kouká na Lásku nebeskou, teda ne že bych ji neviděla asi tak dvakrát, ale u mě jsou vánoce spjaty s těžkou klasikou a to pohádkama. Úplně zbožňujeme S čerty nejsou žerty (Asi vítr, Máchale....) a letos vyhrává hláška "Je to rebel!!!!", bez téhle filmové pohádky nejsou prostě u nás vánoce myslitelné. A ještě je obzvlášť oblíbená Císařův pekař a Pekařův císař a Sůl nad Zlato (Já jsem tajtrlik? Ty seš tajtrlik! Za prvé, nevím, co to je a za druhé, mě to uráží! :-)))

Začínáš s dárky včas, nebo je necháváš na poslední chvíli?
Enka: s většinou rozumných kamarádek se mi to nakupování zbytečností podařilo zrušit, s tím, že si radši zajdeme na kafe a koupíme si každá co chceme (díky holky!) a ten povinný zbytek většinou obstarám na přelomu listopadu a prosince, takže pohoda..
eM: Jo jo, já mám stejně nejradši zážitky a to kafe s drahou kamarádkou:-), ale přesto obdarováváme, holt zvyk je železná košile, hehe. Klasicky si říkám, že bych měla začít už od září, ale v září se mi vůbec na vánoce myslet nechce, takže začínám kupovat taky v polovině listopadu a nějaké drobnosti dokupuju ještě na poslední chvíli cca dvacátého druhého. Tuším, že příští rok to bude stejné...:-)

Jaký dárek, který na tebe kdy čekal pod stromečkem, se ti nejvíce vryl do paměti?

Enka: tak paradoxně se mi nejvíc vryl dárek, který pod stromečkem nebyl.. když mi bylo asi deset, absolutně nejvíc jsem si přála takový ten plastový pekáč/boby.. byla jsem naprosto přesvědčená, že pod stromečkem bude.. no a nebyl.. zajímavé na téhle historce je poučení, že když něco chcete, máte si o to říct. Protože kdybych se tehdy pod tím stromečkem rozbrečela, naši by si určitě vzpomněli, že ten zatracený pekáč je od září schovaný na půdě.. ale já ne, já byla kurva Hrdý Budžes a jako správný partyzán jsem své zklamání zamlčela.. a když si na tu plastovou krávovinu naši v únoru vzpomněli, jaksi už to nebylo ono..
Z těch pozitivních mě napadlo banánové Granko z Tuzexu :o)))
eM. Ty jo, to jsou luxusní storky! Ono to asi tak funguje - že to, co tam není, se vryje nejvíc:-). Statečná Enka, ty jo velký obdiv velká ségro, já bych klidně řvala jak tur hehe. A navíc, když voni je fakt pro Tebe měli!!! To je pech!
No, asi je to blbý, ale lámu si hlavu, snažím se těžce rozpomenout a vůbec nic mě nenapadá, své dětství mám asi dost hluboko v podvědomí anebo mi dlouhodobá paměť už neslouží. 
Nicméně nejhezčí dárek, který se mi každopádně vryl až do morku kostí je to, že jsem si vánoce v r. 2011 vůbec mohla užít. Byla jsem měsíc po operaci a šťastná, že jsem doma se svými milovanými. To byl nej dárek, kterej těžko něco přebije.
Ale abych přihodila něco materiálního, tak letos mi překvapivě bylo dopřáno splnit si můj parfémový sen, který jsem snila už více než rok. Asi jsem fakt byla letos hodně hodná. Takže už mi "ten pravý" říká paní. Ách, na to nikdy nezapomenu!
Dyk víte, jak to je - najít svůj parfém je jako najít toho pravého chlapa. Takže já už ho mám! (Ten parfém, na chlapy je zatím vyhlášeno výběrové řízení :-P)
A teď už ten slíbený voňavý článek prostě sepsat musím..

Co oblékání během Vánoc? Vedou u tebe pyžama, nebo sváteční oblečení?

Enka: kdyby bylo po mém, nevylezu z pyžama a županu (mám župan s Jackem Skellingtonem heč :D), ale každoročně jsem přinucena nahodit civil, takže kalhoty, svetr, chlupatá vesta..
eM: Jelikož nemusím o vánocích z domu, pouze na procházku do lesa, tak to jistí domácí úbor, kočičkové legíny, hrubé ponožky a rolák....a chlupatou vestu milujůůůů taky.

Nosíš během Vánoc jiný makeup, než po zbytek roku?

Enka: jakože se posypu třpytkama? Nikoliv.. makeup nosím stejný, jako po zbytek roku.. čili pudr, tvářenka, oči heroin princess, balzám na rty.
eM: Hehe, třpytkama!!! Já je mám ráda na lacích o vánocích...
A ano, nosím jiný make-up - žádný! Celý rok se poctivě vymalovávám a o vánoční dovolené potažmo o svátcích na to s gustem a z vysoka kašlu. Teda, abych nestrašila děti a kočky, tak si dám korektor, když je potřeba...a balzám či rtěnku. Když jdu ven, tak nahodím linky, tvářenku a konec...Anebo jen tu rtěnku, pro mě výrazná rtěnka rovná se make-up :-DD

Punč, svařák, grog nebo vaječňák? 
Enka: cokoliv :o)) ale ty sladké varianty jen symbolicky.. vánoční trhy by bez nějakého toho tlamolepu nebyly kompletní..
eM: Medovinka! Bez té nějak nemůžou ty vánoční trhy být, a když tak svařák jednoznačně. Teda už asi druhý rok plánuju, že udělám vaječňák podle receptu mé kámošky, ale zatím jsem k tomu asi "nedozrála". Ach, ta lenost!

Kde slavíš Nový rok?

Enka: kdekoliv stranou debilů s petardama.. kdybych si mohla vybrat, nejradši bych odjela někam do tropů..
eM. Jééé, já bych jela hned! A bohužel, já nemůžu být stranou těch individuí, páč dneska ráno mě i kocoura vyděsili sousedi, chápejte, jejich balkon a moje kuchyňské okno jsou v pravém úhlu (zasrané sídliště) - že si v deset hodin střihli petardy.
Já to nenávidím, ještě to strpím na silvestra s nadávkami, ale aby se střílelo na štědrý den, potažmo každý den až do nového roku, je pro mě silné kafe. Asi taky budu střílet!
Ale abych odpověděla na otázku. Překvapivě doma :-D.

Po jakých chuťovkách na Silvestra nejvíce saháš?

Enka: plněná vajíčka s kaviárem vlastní výroby nesmí chybět :o)
eM: Jééé, asi pojedu na silvestra k Ence, ty jo plněná vajíčka a kaviár! U nás doma se dělají klasické jednohubky a pak peču sýrové sušenky a pomalu se stává tradicí tiramisu dezert :-)

Dáváš si (a dodržuješ) předsevzetí?

Enka: ani náhodou! Leden je dost hnusný a ještě si ho budu zhoršovat nějakým stresem.. tsss.. :o))
eM: Přesně! Předsevzetí je přežít leden a vůbec zimu! 
Ale jinak se ráda ohlížím za uplynulým rokem, co se podařilo a co ne - a přemýšlím, co bych v novém roce ráda a tak !-) 
Obzvlášť letošnímu roku ráda zamávám a půjdu vstříc lepším zítřkům :-DD.
Enka: ámen sis.. kupředu, zpátky ni krok!! Muhehéééé!!

PS: Omlouváme se, za ehm to pozadí písma v dnešním článku, ale blogger nám tady zjevně sabotuje naši vánoční snahu, páč už jednou "sežral" všecky Enčiny odpovědi a musela je psát znova..a teď tohle.

A jak se máte o vánocích Vy?



24 komentářů:

  1. Holky jste obě dvě skvělé :)) tak přeji vám (vlastně i sobě) spoustu dalších článků a hlavně zdraví a štěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petko děkujeme moc! Budeme se v příštím roce snažit :-D. Tobě taky přejeme hodně zdravíčka a štěstí v novém roce! A děkujeme za přízeň

      Vymazat
    2. Děkujeme a vynasnažíme se :o))
      Ať se ti v novém roce daří!

      Vymazat
  2. Chaloupka z bramborového salátu! :-D Hezký vstup do nového roku, ať je pro vás jen a jen šťastný, holky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco jako krtkův dort v majonézové verzi :o))
      Hezký nový rok a v něm vše dobré i tobě Barb!

      Vymazat
    2. Hehe krtkův dort, já padnu. Barb moc děkujeme za přízeň a připojuji se k přání - ať je ten nový rok skvělý a nachystat si pravou nohu ke vstupu do něj :-D

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem se pobavila holky, fakt super zpracování tagu :D A s Čerty nejsou žerty je jediná pohádka, kteoru o vánocích musím vidět! Ne tak kvůli tomu příběhu, ale kvůli tomu hereckému obsazení a hláškám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dííík :o)) a uznávám, že tuhle pohádku miluju a viděla jsem ji letos už třikrát :D
      A jsem ráda, že jsi nám na té Lysé nezmrzla! :o)

      Vymazat
    2. Si byla na Lyséééé??? Mi zas něco uniklo! Fakt jsi dobrá Klárí a dííííííky! No ty hlášky jsou nesmrtelný a fascinuje mě, že i mladá generace mých holek je miluje :-) a obsazení nemá chybu, jo to je ta stará dobrá herecká garda

      Vymazat
  5. Vajíčka plněná kaviárem - to musí být dost dobrý, u nás vede salát a chlebíčky ve větším než běžném množství, dělají se jen na Vánoce a ujídá se a ujídá se :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě ty vajíčka s kaviárem fakt furt leží v hlavě, asi se přeptám na recept :-D, ale ty jednohubky budeme dělat stopro, jsou to takové pidi chlebíčky - páč chlebíčky úplně zbožňujem. Tak si užij nádherný Silvestr a nový rok!

      Vymazat
  6. parádní tag :) Vy mě fakt bavíte ;) eMko, ten jahelníček vypadá výborně, mám na něj zase chuť. Holky, přeju Vám do nového roku, ať Vás to blogování pořád baví jako mě Vaše články, a hlavně zdraví :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo moc fakt děkujeme, to je nejlepší pochvala, páč jsme rády, když to čtenáře baví, nás to pak taky baví :-D
      A jsem moc ráda, že si jahelníček taky vyzkoušela, to jsem fakt měla radost, když jsem se po dlouhé době zjevila na FB a viděla tam ten Tvůj. Je to dobrota :- ) Přeji Ti taky moc zdraví a štěstí a vůbec té pohody v novém roce!!!!!!

      Vymazat
  7. Ení, vosí hnízda nejsou naprosto žádný paradox, jelikož co do absence majonézy doplňuje skvěle náplň z vaječňáku a těstíčko s rumem!! =D

    Hele, holky, tak nějak vymýšlím, že dokud ještě zvládnu jakž takž dlouhé cestování (když je ve vlaku záchodek v pohotovosti), tak bychom se měly slézt. Objevila jsme nealko bohemku, která je překvapivě lepší (mně teda víc chutná), než bohemka klasická, takže se můžu placebem opít s vámi ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš rech Miško, von to není paradox ale prasárnička, zde asi fungují těhotenský chutě páč vosy, majonéza, vaječňák....Hele řeknu to tak, mám zkaženej žaludek a druhý den mám dietu, už nejsem na to obžerství zvyklá, co jsem oficiálně chudá muhehe.
      Slézt se musíme, ale neboj, já do té Prahy dojedu za Tebou, páč to Tvé nádherné dítě chci vidět, takže nejpozději na Vaše narozky tam jsem jo .-DDD, píšu si nealko bohemka, to víš, nealko medovina není jinak bych ti ji poslala demižon :-DDD

      Vymazat
    2. Neee, demižon ne, nepokoušej mě! ;) No hele, to jsme se špatně pochopily - těhotenské chutě mi velí naprosto jinak než ostatním těhotným, asi budu mít vegetariána nebo rovnou frutariána, protože moje každodenní večeře o svátcích bylo 5 sladkých syrových mrkví a pak ostatní zelenina a ovoce. Salát jsem měla jen první den a apak už jsem jen koukala kolem sebe, jak se máma láduje a je jí z toho špatně =D Takže já jsme letos nedala ani moc cukroví, jen se cpu vánočkou, ale to je asi tak všechno, takže mně je krásně a naopak jsem od Vánoc zase zhubla..

      Už se na Tebe moc těším, doufám, že přijedete obě a řádně to "zapijem" ;)

      Vymazat
  8. Začnu od těch pohádek :).....no samozřejmě, S čerty nejsou žerty MUSÍM!!!!!! vidět vždycky kdy v televizi jdou. Ať v zimě nebo v létě. Ale jinak o vánocích pohádky sledovat mne už nebaví ani náhodou. tedy mne to nebaví nikdy. Ale tu Lásku nebeskou tam patřím k těm pravidelným každoročním a každoopakovacím divákům. Teď řeším televizi tím, že pokud dávají nějaký film který mne zajímá a jde třeba pozdě nebo jak se stalo v pátek, vypadne vysílač, zalezu na Uložto a stáhnu si ho do počítače a čučím pěkně s pelíšku. K cukroví..... no jsem konzument velký ale musím se držet hodně zkrátka. Letos jsem díky početným zakázkám pekla na poslední chvíli a tím pádem musela i oželet vánoční Prahu s dcerou. A to byly jen čtyři druhy ovšem stálice. Vanilkové rohlíčky, plněné ořechy, marokánky a linecké. No a samo že ty vosí hnízda, to by mi synek neodpustil kdyby nebyly .....a pak štola, ta taky nesmí chybět. Když ne ona tak štrúdl. Bramborovej salát jsem se naštěstí už místo z pěti kil brambor naučila dělat jen ze dvou, stejně tak rybí polívku kterou sice všichni milujeme ale pokud je v mrazáku ještě v březnu už to není to pravé ořechové. Ono nakonec je k něčemu dobrej malej mrazák :-D ..... hezký nový rok a dobré světlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy taky Ti přeji super nový rok a to dobré světlo taky! !-)
      Jinak já jsem na tom obdobně, vlastně stejně mám čtyři druhy, páč ještě teď o volnu dělám na zakázce, a to ještě musím stíhat odpočívat :-D. Na rybí polévku chodím k mámě, je to pro mě vzácnost, to je záruka, že se to nepřejí :-D, jinak ryby totiž vůbec nemusím a z dětství mám odpor ke kaprovi....No já snad na tu lásku nebeskou kouknu nebo co !-))))

      Vymazat
  9. Holky vy jste prostě boží ♥ pobavila jsem se :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate