čtvrtek 16. května 2013

(Nejen) Jarní špenátová polévka by eM



Barva téhle polévky mi prostě evokuje jaro :), nicméně je to moje oblíbená celoroční polévka (právě i v zimě, kdy sezónní zeleninka není k mání). Asi jste si všimli, že u mě prostě recepty na polévky převažují. Mám ráda teplé večeře, vyživné a polévka je pro mě nejrychlejší způsob, jak něco takového ukuchtit. Ale nebojte se nadcházejícími teplými dny bude ubývat polévek a přibývat salátů, které taky miluju a většinou si je chystám do práce.....

Takže dnes si můžete se mnou uvařit jarní špenátovou polévku podle mě:

Potřebujeme:

1 mražený nařezaný špenát (přimlouvám se za ten nařezaný, ne protlak)
2 brambory
2 mrkve
1 cibule
slaninka (nemusí být, ale zesilí vývar) nebo máslo + olivový olej
mléko+mouka na zahuštění
2-3 stroužky česneku
sůl, pepř, bazalka, kmín drcený




Postup:
Slaninku orestujeme s trochou olivového oleje, pokud slaninku nepreferujete, tak máslo+oliv.olej.
Přidáme cibuli a restujeme do zlatova.
Přidáme nastrouhanou mrkev, zlehka orestujeme také a dodáme na kostičky nakrájené brambory.
Zalejeme vodou a dusíme do měkka (zeleninka je tam pro silnější vývar i barvu a vydatnost :)
Až zelenina změkne přidáme zmražený špenát a už jen chvilku povaříme, po té zahustíme = mléko+mouka.
Naposled přidáme česnek a ochutíme kořením.
Já podávám s rozkrojeným vajíčkem uvařeným na tvrdo, ale je také možné rozkrájet 2 uvařená vajíčka na kousky a přidat přímo do polévky...
Křupavý toast je k polévce taky fajn.

Jak je vidět, je to velmi jednoduchá a rychlá polévka, ale chutná a u nás velmi oblíbená. A zelená je dobrá pro oči :-D

Dobrou chuť Vám přeje eM!

A co Vy vaříte špenátovou polévku, jaké máte své vychytávky?




8 komentářů:

  1. toto mi evokje skolsku jedalnu,ja neviem co vsetci maju za problem ale ja som jedlo nasich pani kucharok zboznovala :D a tuto polievku asi najviac:)

    OdpovědětVymazat
  2. :)tak to museli mít paní kuchařky i rodiče z Tebe radost....
    je fakt že školní jídelna je považována za jakéhosi strašáka napříč generacemi...moje děti občas chválí, občas kritizují (třeba luštěniny a UHO)...Já osobně si už nepamatuju, že bych měla ve škole špenátovou polévku (ale asi jo), každopádně školní špenát byl už hodně vybledlý až pomalu nahnědlý a to mi vadilo (jenže při vaření takového množství není obrany) - ale přiznám se, že některé klasické hotovky mám ráda z jakékoliv jídelny :)...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj eM, polévka Ti nádherně vykvetla:) Díky za tip. U nás naštěstí všichni máme rádi špenát, ale vždycky zůstanu jen u přílohy, tak tentokrát vyzkouším i polévkovou verzi:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás jsme taky vděční konzumenti špenátu. Hodně dlouho jsem ho dělala jen jako přílohu, až mi děti řekly, jestli nechci udělat polévku a tak jsem to zkusila :)...Chtěla bych zkusit i recepty z čerstvého špenátu, uvidím, jak se zadaří, protože nemám zahrádku, musím spoléhat na nabídku obchodů...:)

      Vymazat
  4. jee! tímhle receptem jsi mě potěšila, ani nevíš jak!:) miluji špenát a už dlouho se odhodlávám, že vyzkouším i polévku, jen jsem nenarazila na správný recept. Slaninku vynechám, protože nejím maso, ale i tak bude určitě výborná!:)

    www.lorietta.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem Tě mohla inspirovat. Ta slanina opravdu není nutná :), ale píšu o ní, protože když ji mám doma, tak ji používám...Nicméně, když nejíš maso, je tohle skvělá polévka - stačí i olivový olej, ale to máslo tomu zase dodá něco navíc :)

      Vymazat
  5. Mňam, mňam, špenát já ráda a cokoliv z něj taky :) Naposledy mě dostal špenátový zeleninový vývar, co jsem zkoušela podle Světové jídelny, ale tohle nevypadá o nic hůře. Určitě prubnu! A v názoru na špenátový protlak se shodneme, taky jej používám jen ve stavu nouze, raději kupuju mražený listový...
    Verunka

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate