pondělí 13. května 2013

Obuvníkova stavovská čest aneb Baťa NEVER MORE

Milé moje, milí moji,
zdravím Vás při pondělku a doufám, že jste si o víkendu odpočinuly a maminky hezky oslavily s dětmi maminkovský svátek....

Dnes bude totálně "hejtovací" článek. Omlouvám se Vám předem za tu dávku negativity, ale musí to jít ze mě ven a je třeba využít terapeutických schopností mého blogu. Ono totiž vytočit bloggerku se nevyplácí :-)...




Podle počasí máme krásně rozjeté jaro,  s radostí jsme vytáhly botky s otevřenou špičkou či sandálky - a tak si asi říkáte, co tady dělají ty "podzimně-jarní" boty...Bohužel, i když bych radši už myslela na ty sandálky a vybírala, které si koupím, mám tady ještě nějaké podzimní dozvuky....

To si tak na podzim (v říjnu) chci koupit nějaké fajn boty, moderního designu, kotníčkové ke kalhotám i sukni, ale aby se v nich dalo normálně chodit (chápej, k některým botům je potřeba auto s vlastním řidičem).
Bydlím na malém městě, kde se stráááášně dlouho daly koupit boty jen u Vietnamců nebo u Bati. Teď už naše město "povýšilo" a máme i Deichmann a Rieker..Já naivka si šla koupit boty k Baťovi - cenovka říká 1299,- Kč.
Tímto se omlouvám vietnamským obchodníkům, že jsem jejich boty dosud přehlížela...


Část 1.

Po měsíci mi upadl patník u jedné boty  (na druhé byl nebezpečně uvolněný). Prostě si tak jdu na oběd v pauze a slyším, že jedna moje bota divně klape - kouknu a v podpatku zeje díra - patník nikde. Vůbec nevím, kdy se to stalo, o nic jsem nezavadila, nikde nezakopla. A tak se v práci přezuju, doma popadnu krabici a hajdy reklamovat. V našem maloměstském obchodě je radost reklamovat. Stojíte a čekáte jak trestanec 15 minut než se Vám někdo začne věnovat a pak na Vás spustí křížovou palbu otázek - co jste dělala, kde jste ty boty nosila...(Beg your pardon???). To jste asi někde zavadila.....Vlastně mi dávají už otázkami najevo: jak jste si mohla dovolit ty boty vůbec nosit.....hladina adrenalinu stoupá velmi nebezpečně a já musím dýchat zhluboka, abych paní prodavačku hned neposlala "někam" - až tam....Nicméně mi řekne, že boty opraví, za dva dny se stavte...(Jasně, to že se ochladilo a já nemám jiné boty, to nebudem rozebírat, to je moje chyba....:). Boty jsou opraveny - patník je důkladně přilepený a drží. To to nemohli udělat hned ve fabrice???
Co mě ale naprosto dorazilo, že si můj partner při odchodu z obchodu všiml (zatímco já opouštěla obchod ještě stále zaslepená vztekem), že tyto boty - v sezóně - slevnili na 800 Kč (mezi námi ani tato cena není adekvátní) - PO MĚSÍCI....UUUÁÁÁÁÁ.


Část 2.

Nicméně napadne sníh a já nosím jiné boty - tyto nosím, když je sucho....a tak odpočívají v mém botníku než je únor, kdy je můžu zase občas nazout... Ale tu se stane něco jiného - začne se odlepovat podrážka. Bezva, skvělé - adrenalin na max. Tentokrát jedu až do Ostravy (na doporučení kamarádky), abych boty reklamovala. Křížovému výslechu na maloměstě se totiž už nenechám podrobovat. Jedu s partnerem - pro jistotu. V obchodě partner upozorňuje, (mě to hned nedošlo) že boty už byly jednou reklamovány. Nicméně paní prodavačka říká, že mají bohužel pravidlo, že pokud je vada opravitelná - musí se opravit. Takže čtu mezi řádky, že na to, že bych chtěla peníze zpět, se zřetel nebere....Nicméně obsluha příjemná, žádné výslechy ani průtahy, žádné čekání...OK.
Po 14 dnech email, že si můžu vyzvednout opravené boty - takže mě čeká další cesta do Ovy...
Opravené boty jsem opět dala do botníku, protože všude plno sněhu...


Část 3.

 Jak samy víte, tak sníh byl až do dubna. Takže jsem nosila boty cca týden, když jsem zjistila další vadu - a ta už je neopravitelná...Nelze totiž opravit můj pocit, že jsem investovala svoje peníze do totálního šuntu pod velkolepou domácí značkou.
Celá podrážka prostě praskla....



Volám partnerovi: halóó, jedeme do Ostravy reklamovat boty (ani nemusím říkat které) - vem sebou obušek........mám boty, které svět neviděl....:)
Takže startuju auto, bodygarda sebou a tlumím adrenalin čokoládou.
A výsledek třetí reklamace?
Po třech týdnech od reklamace mi KONEČNĚ přišly peníze na poštou....


Závěr:

Firma Baťa si vytvořila velmi alibistickou politiku, že když si koupíte "vysoce módní boty" musíte počítat s tím, že jsou vyrobeny z méně kvalitních materiálů, tzn. že je nesmíte téměř nosit, (cca 1x v roce) ale zaplatíte běžnou - nebo spíše vyšší cenu za design - ale spíše za značku....
Promiňte? 
Boty jsou snad všeobecně módní záležitost a dovolí si Manolo či Jimmy říct - sorry, tyhle boty jsou vysoce módní, nevydrží nic, ale pěkně je zacvakejte??? (Vím, že přirovnávat Baťu k Manolovi je dost mimo - ale mluvím zde o obuvníkově stavovské cti - což je v nadpise...:)
Baťova reklamační politika je zoufalá. Nikdo mi už nezaplatí moje rozčarování a ten vztek s adrenalinem, včetně tří cest do Ostravy. Moje trpělivost přetekla. Klubovou kartu jsem hodila do koše a odcházím....Už mě u Bati nikdy neuvidí, svoje peníze dám někomu jinému....A to mám doma čtvery páry nohou, které mohl obouvat.....
A musím říct ještě jedno, dost se hejtuje Deichmann, ale já osobně jsem v tomto řetězci podobné chování jako u Bati nezažila - reklamovala jsem boty jen jednou a okamžitě mi vrátili bez řečí peníze. Pravda je, že tam nakupuju spíše pro děti - mají velkou spotřebu. Ale čas od času si vyberu i já...
Zatím nevím, kde budu momentálně nakupovat boty - ale myslím, že to bude v Humanicu - moje zimní boty Mustang vydržely už třetí zimu - naprosto bez "keců".....

Ale aby ten závěr byl přece jen trochu pozitivní, tak jsem si naposledy jsem si před měsícem aktuálně koupila boty za 499 Kč v CCC. Nic jsem od nich nečekala, ale za tu cenu mě příjemně překvapily - jsou krásně barevné, elegantní, troufám si říct, že vysoce módní (abych použila Baťův výraz), z textilu - a  velmi pohodlné...Nečekám, že mi vydrží věčnost, ale zatím mi prostě dělají radost....:)



A co Vy - kde nakupujete boty? Zažily jste někdy takovou anabázi s reklamacemi bot? Co říkáte na Baťu a ostatní řetězce?

26 komentářů:

  1. Tak to jsi ještě dopadla dobře :-D Aspoň Ti ty peníze nakonec vrátili, i když cesta k tomu nebyla příjemná. Já měla boty od Bati za téměř 2 tisíce (na to, že to byly obyč nízké boty, sice "nedbale elegantní", ale střihu ala tenisky, tak dost drahé, ale kupovala jsem je právě s pocitem, že investuju do kvality), nosila jsem je pár měsíců a totálně durch se prošoupala v jednom místě podrážka, a to jsem je nenosila denně a nijak nešmajdám. Kromě toho začaly podezřele povolovat v jednom místě švy. No, v Baťovi je vzali na reklamaci, bohužel ale s tím výsledkem, že oprava není možná (ehm? já si je pak za 2 stovky nechala opravit sama a problém to nebyl) a peníze mi nevrátili. Prý jsem je prostě onosila. No pardon, čekala bych, že kožené boty za 2 tisíce mi vydrží trochu dýl, i kdybych je tahala denodenně. Nechala jsem si sešít i ten párající se šev, ale po dalším asi půl roku nošení vypadají jak kdybych v nich lezla kanálama. Jediné, co fakt drží, jsou opravy od ševce, jinak šev na jiném místě je opět rozjetý a kromě toho se udělala v kůži na jednom místě díra - fakt jako nevím jak, já boty opravdu nosím naprosto standardně, do ničeho s nimi nekopu, nikde s nimi nešoupám, jsou to moje městské boty, nelítám v nich kdoví kde. No v takovém stavu nikdy neměl boty ani můj syn, který je opravdu nešetří. A já jsem tak otřesnou zkušenost s boty nikdy předtím neměla, ani s mnohem levnějšími. Takže za mě Baťa, bohužel, taky never more.

    Oblíbila jsem si Rieker, teď mám od této značky nové otevřené jarní botky a takové pohodlíčko jsem dlouho nepoznala :-) Měla jsem od nich boty už vícekrát, i ostatní členové naší rodiny, a nemůžeme si je vynachválit (teda, ehm, moje sestra měla Rieker kozačky a ačkoli obě boty označené stejnou velikostí, jedna byla větší :-D Ale tak stane se, ne).

    A pokud jde o reklamace, doporučuji nakupovat v Tescu, tam vrátí peníze bez mrknutí oka, naprosto bez problému. A dá se tam koupit zrovna i ten Rieker a další fajn značky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že Tvoje story s Baťou je ještě horší, protože neměla ten happyend vrácených peněz - myslím si, že kdybych ty závady neměla tři a pokaždé se netrmácela to reklamovat, že by mi taky nic nevrátili. Je to fakt hanba, protože i já mám ten pocit, že nechodím v botech nijak špatně - nešoupám, půl dne prosedím v práci a chodím pouze v interiéru, tohle boty (za dvatisíce!!!) nemůžou prostě udělat. BTW. i já mám zimní kozačky Baťa za dva litry a ošoupané byly za měsíc a pak se mi natrhly-a spravil to až švec, ale už to nevypadá dobře..

      Smazat
  2. PS: Ty Tvoje baťovské vypadají na pohled moc hezky, škoda, že to s nimi takto dopadlo. A ty nové z CCC jsou taky moc pěkné, tak Ti přeju, aby Ti přinesly více radosti než ty baťovské :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za přání :-)..Na první pohled se mi taky líbily a byly celkem i pohodlné...ale never more :).
      Jinak v Riekeru jsem si zkoušela botky a musím říct, že všechny byly neskutečně pohodlné a i hezký design by se dal vybrat...ráda bych sandálky, ale asi si počkám na nějakou tu slevičku !)

      Smazat
  3. To už je poněkolikáté, co čtu negativní zkušenosti v souvislosti s Baťou. Nedávno jedna česká designérka tvořící ve Francii zase psala, že Baťa kopíruje její návrhy. Ach jo. Už tam nejdu:)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda. Ráda bych byla patriot, ale nedá se nic dělat...Myslím, že Baťa už dávno není tím, čím býval...I já slyšela negativní ohlasy a pak přišla "osobní" kauza :)

      Smazat
    2. Přesně proto je mi to taky líto. Tradice a poctivá práce je fuč:(

      Smazat
  4. Ahoj Marci,tak tuhle zkušenost Ti vůbec nezávisím:) Mám také několik hodně podobných zkušeností, nejčerstvější z letošní zimy z Rena, kdy mi vzali zimní boty na reklamaci (prasklá podrážka, nevím,jak by to opravovali) a já si musela mezi tím koupit boty další (ne že by mi to vadilo). A u Deichmanna mi černě boty opravili bílou nití - prodavačka mi pak říkala, to už je asi nebudete chtít, co? Prostě člověk si nevybere!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alis, vidím, že tenhle nešvar je napříč spektrem. Dneska už se nikdo nenamáhá vyrábět slušné boty za slušné peníze. Já teď tak nerada kupuju boty - kolik projdu jenom obchodů v shopping centru než něco objevím a pak bych měla mít s tím takové trable. Tady si spousta obchodníků neuvědomuje, že nejde jen o to prodávat a tržit, ale je třeba přidat servis a slušnost, jinak zákazník odejde...ale to se učí asi špatně. Hold budeme dál hledat..

      Smazat
  5. Baťa je v tomto vyhlášený, po několika zkušenostech už bych tam ani nic reklamovat nešla, protože to nemá cenu :( kamarádka si tam koupila kožené balerýny za 1 200 Kč, za dva týdny (nebyla v nich každý den) měla na podrážce díru velikosti pětikoruny ... při reklamaci jí paní řekla, že to je vysoce moderní obuv nevhodná k častému nošení (k čemu teda ta obuv je?) a že má smůlu ... od té doby bych tam víc jak za 500 Kč boty nekoupila ;)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Moje kamarádka, s kterou jsem to "konzultovala" poprvé - měla stejnou zkušenost a přesně tak se k tomu postavila, že kupuje pouze boty u Bati ve slevě - protože od nich nic nečeká - je to smutné...Výraz vysoce moderní obuv je totální zhovadilost - ano, na co ty boty potom jsou? - prostě ševcova čest už neexistuje...

      Smazat
  6. No, nevím jestli přejít od Baťi k CCC je výhra..
    On je Baťa a Baťa - od podružných značek, co zaštiťují a co zavání pvc ruce pryč.. Ale koženné jsou fajn..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že jsem vstupovala do CCC s velkými předsudky a spousta bot se mi nelíbila - nakoupila jsem tam poprvé... Nemůžu říct, že bych od Bati přešla k CCC - prostě teď budu promiskuitně pendlovat po různých ševcích a uvidím, co z toho se ujme. Někdy člověk natrefí na levné boty, které se povedly a někdy (či spíše častěji) na předražený šunt..a kvalitu aby člověk hledal špendlíkem v kupce hnoje :-)

      Smazat
    2. Ad komentář od Ceranna - já právěže měla od Bati kožené boty, ne za levný peníz, přímo značka Baťa, a člověk by zaplakal - viz můj první komentář zde. Je tedy pravda, že můj partner má od Bati černé kožené boty do práce, nosí je hodně často, má je snad už 2 roky a jsou v perfektním stavu, navíc krásně lehoučké a pohodlné. Ale po té mojí zkušenosti bych se tam prostě už nakoupit bála.

      Smazat
    3. I já mám špatnou zkušenost s koženými botami, jak jsem psala výše o kozačkách - tak ty byly z kůže. Ono je to fakt kus od kusu, u žádné značky si nemůžeme být jistí, že pokaždé vyrobí kvalitní kus a na druhou stranu všechny zas nemusí být aušus, ale ty zkušenosti hold člověka poznamenají a když se párkrát spálí, tak už jde raději jinam. To chápu a mám to stejně.

      Smazat
  7. Po pravdě? Já nejvíc kupuju u Vietnamců a můžu říct, že to co inzerují v Deichmanu za 500 -600 Kč, to jest botičky se slupičkovou podrážkou které vydrží tak měsíc u nich koupím za polovinu a vydrží jednu až dvě sezóny....zatím jsem vždycky udělala dobře a když jsem šla reklamovat boty do Deichmana bylo to dost psychicky náročné a to samé dcera s bytama jednou na noze a to ještě s nimi jela autem takže pouze přesun do a z auta a sezení v restauraci. Odmítli jí je vzít zpět a vyměnit za větší. Takže raději jdu k těm Vietnamcům, boty po dvou sezónách mohu s klidným svědomím vyhodit protože vstupní náklad byl minimální....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se Ti nedivím, že raději jdeš k Vietnamcům. I já po této zkušenosti musím uznat, že to co prezentují některé značky - dokáží levněji prodat i Vietnamci, byť jsou to no name značky, což je fuk....Prostě kvalita se teď nenosí...A reklamace je opravdu pokaždé nápor na psychiku..A dostala jsi mě dceřinýma botama - nevydržely jízdu autem a restauraci - to je teda zoufalé

      Smazat
  8. To je vážně síla... i já bych čekala, že když jdu k Baťovi, jdu pro kvalitu a pokud se stane, že se náhodou nějaký pár botek "nepovede", alespoň bych čekala profesionální přístup - ale já jsem asi už zhejčkaná. "Pro zákazníka cokoli" asi neplatí všude. I když ten přístup asi není zas tak o značce jako o lidech :( Já si napodzim koupila v Praze botky Rieker za 1800,-, po dvou měsících se mi na nártu vypáral šev, další dva měsíce nato koukám a boty po stranách celé popraskané :( mám vztek, chtěla jsem konečně boty, co za něco stojí, vydrží mi dvě tři sezóny a houby. Navíc z UK žádnou reklamaci v Praze nevyřídím. No, asi budu příští podzim jako každý rok shánět kozačky na zimu. Už se z toho stává taková rutina...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tady v čechách se zatím služba zákazníkovi všeobecně moc nenosí - každý chce jen prodat a tržit. Je fajn být zhýčkaná :). Ale máš pravdu, je to lidmi...Mrzí mě, že máš trable s botami z Riekeru, tam boty nejsou taky nijak levné a je to škoda - je to napříč...Mě to tak otravuje pořád shánět každou sezónu nové boty (jen ty moje zimní Mustangy drží třetí sezónu, ale myslím, že už to bude přesčas:)

      Smazat
    2. Já měla loni na boty limit 3000,- s tím, že mi něco vydrží... ty Rieker byly ve slevě, navíc jméno má ta značka dobrý. Teď abych budget zvedla, ale co když to bude zase to samé? Tak já teda nevim. Nicméně jsem se ponaučila - nekupovat si boty někde, kde je v případě potřeby nemůžu reklamovat :D

      Smazat
  9. Aspoň, že nakonec vrátili peníze! U Bati nenakupuji, skoro všechny boty mám Camper nebo Vagabond a nemůžu si je vynachválit. Při koupi Camper si vždycky říkám, že stojí dost, ale třeba balerínky mi už drží skoro 5 let a pořád jsou pěkné.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn, že jsi někde spokojená - je pravda, že stojí hodně, ale pokud Ti vydrží tak dlouho, tak se ta cena nakonec vyplatí a to bych brala :)

      Smazat
  10. Tak takovouhle zkušenost, jako popisuješ, mám právě odevšad jinud. Boty na pár týdnů = nákup v Deichmannu (jo, peníze vrací ochotně, nicméně já fakt nemám čas chodit si co měsíc vybírat nové boty), vysoce módní tzn. do běžného provozu nevhodná obuv = už je pravidlem skoro všude, v tom není Baťa sám, bohužel. Přijde mi, jako kdyby prostě firmy přestaly šít kvalitně, jednoduše vyrábějí šmejdy a tímhle vyjádřením o vysoce módní obuvi se brání případným reklamacím. Jenže, kde pak sehnat běžnou obuv? Takovou, co může do sněhu, do vody, do mrazu, na nošení 10 hodin denně... to už poctivé boty neexistují? Zřejmě občas ano, ale vždy budou stát děsné pálky :(( Ať už od známých doopravdy kvalitních značek (ale ani tam bych si nebyla jistá, že moje prachy padnou skutečně za kvalitu), nebo od malých řemeslníků, což ale taky stojí dost.
    Upřímně, je mi jedno, jestli se mi po létě rozpadnou dva měsíce nošené žabky nebo trendy sandálky. Ale třeba u té zimní obuvi bych ráda nějakou výdrž, trvajícnost, ergonomii,... Vyskytuje se to dnes ještě vůbec? Skoro se mi chce jít někam lobovat za vznik státního úřadu pro kvalitu obuvi a pro kontrolu praktik prodejců bot :))) V naší zemi by rozhodně našel uplatnění!
    No, takže co jsem vlastně chtěla říct: chápu tvou mrzutou zkušenost s těmito konkrétními botami a s Baťou, ale určitě to není výjimka a určitě se to neděje výhradně u Bati. Bohužel...
    Verunka

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak to cítím i já - dneska nikdo asi nemá potřebu vyrábět a prodávat kvalitu, ale jen tržit!!! A právě že ani vysoká cena či značkovost nebývají zárukou, že tu si kvalitu člověk odnese domů a bude mu sloužit. Taky jsem shovívavější u sandálů a tak, ale zimní bota by prostě měla snést normální zimu...a jako všechno v téhle zemi - stát nic neřídí, nekoriguje a nestanovuje korektní pravidla - taky bych lobovala, kdyby bylo kde.....Tak uvidím, jak to bude příští zimu.....

      Smazat
  11. Od Bati jsou ty boty fakt tragický :/. Taky jsem měla už pár podobných zkušenosti. CCC musím naopak pochválit. Lodičky mám už tři roky a nosím je obden.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme podobnou zkušenost - zatím moje CCC drží a jsou na nošení příjemné, tak uvidím, jestli vyzkouším i další nějaké botky této značky :)

      Smazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate